Укупно приказа странице

Деванина игра

....


Као платно у неком старом биоскопу, још увек неистранжираном у мање, модерне  сале као Таквуд, моје се очи замуте и вид ми се тањи када се враћам у ову Кућу. Тамо одлазим да бих гледала фотографије. На њима се види и чује дисање моје породице и свих оних који су једном били. Кристална тачкаста чипка иза зеница постаје тада загушена комадићима који лебде. Они су ситни, боје сламе и веома лагани; то су избледели духови, ослабљене мрежице које држе љубави попут газе, кроз које се цеди млечноплава светлост дана. А онда се фотографије мењају, постају нешто сасвим друго, црне као комадићи чађи. Ове слике изгледају ми данас као Неандерталци: чуче, дежмекасти; јаких костију, груби. Нападају моје успомене као да бацају камење, а ја им дајем имена.
        Да прекратим време, играм једну игру: сјурим се из стана у двориште, све до крајњих граница овог плаца; пролетим кроз јабланове, па  кроз Стовариште, до барака и кућица са малим оградама од дрвених летвица. Тамо тражим камење у облику срца.
Ова ми игра помаже да сиђем у себе. Некада ту налазим и стреле, остатке грнчарије и склупчане тихе змије.
Овде има много таквог камења. Бирам само оне примерке који су збиља изузетни; кремен, црни пешчар, или комаде прошаране кварцним венама, розенкварц, мало мекши од дијаманта. Налазим ту камење обликовано катаклизмама, покорно на догађаје са неба; испрано јаким ветровима Панонске равнице; залеђивано, па одлеђено или настало у експлозијама. Скупим пун џеп, и надам се да ми они који ће једнога дана доћи неће замерити када у мојим  грудима виде камен у облику срца.
        А онда се враћам у Кућу, чучим испод степеништа или тихо улазим у стан са плавим собама и чекам да ме неко пронађе.

Нема коментара:

Постави коментар